Jom Tunjuk Kuasa 'Super Power' - Raihan Jalaludin's Blog

Latest

Thursday 17 November 2016

Jom Tunjuk Kuasa 'Super Power'



Assalamualaikum...

Apa khabar semua? Dah lama rasanya tak menulis entry. Hujung-hujung tahun macam ni, cikgu-cikgi macam saya ni memang teramatlah sibuk. Banyak betul benda yang perlu diselesaikan... Sejak Oktober lagi, memang dah macam lipas kudung, menguruskan hal peperiksaan, tanda kertas exam, streaming class murid-murid, menguruskan pelbagai acara penting di sekolah, hari kanak-kanak, hari anugerah cemerlang dll. Phew! Beginilah selagi bergelar guru! :)

Minggu lalu, beberapa orang rakan saya yang gilakan teknologi telah menyertai Deep Learners 2016 yang telah dianjurkan di Nexus International School, KL. Macam-macam benda baru yang mereka pelajari. Rugi pula rasanya tak pergi ikut sekali. Apa pun saya bersyukur kerana mereka sudi untuk berkongsi beberapa ilmu yang saya anggap menarik untuk saya kongsikan pula di sini.  

Saya yakin, memiliki kuasa 'Super Power' pastinya menjadi satu impian kepada anak-anak didik saya terutama yang lelaki. Walaupun hanya olok-olok, tapi pastinya mereka sangat teruja apabila mereka melihat rakaman video diri mereka sedang menunjukkan 'super power'. Caranya tersangat mudah! Pertama sekali anda perlu memuat turun aplikasi 'Super Power' dari App Store. Kemudian, ikut arahan yang diberikan dan rakam aksi murid tersebut menggunakan telefon/tab anda. 


Yayyy! Pagi tadi saya dah cuba dengan murid-murid saya. Memang ohsem! :D At least, dah dekat-dekat nak tutup sekolah ni, ada la juga sesuatu yang menyeronokkan mereka. Bukan mereka je yang seronok, cikgu pun seronok juga! Haha.. 

P/S : Memetik kata-kata Dr. Bilal Philips, 'One day, you'll be just a memory for people. Do your best to be good one!' Siapa dia ni? He's my idol. :) Bye!

No comments:

Post a Comment