Tutorial Pengaktifan ID Frog VLE - Raihan Jalaludin's Blog

Latest

Sunday 27 December 2015

Tutorial Pengaktifan ID Frog VLE

Saya bukanlah orang yang hebat dengan Frog VLE, saya hanyalah guru biasa sahaja. Cuma, untuk memudahkan murid-murid saya membuat 'login' kali pertama, saya ambil jalan mudah dengan mengadakan video yang tak seberapa ini untuk membantu mereka mengaktifkan ID mereka. Jadi saya cuma pasangkan video ini semasa dalam kelas dan murid-murid saya ikut tutorial satu per satu sehingga mereka berjaya aktifkan ID mereka. Seperkara lagi, dalam tutorial ini, saya cadangkan murid-murid untuk menukar kata laluan mereka kepada yang lebih mudah misalnya '12345678' atau 'abcdefgh'. Bukan apa, beri mereka password yang mudah-mudah supaya mereka senang ingat. Bila mereka ingat password, tiada masalah kalau mereka nak login dimana-mana dan bila-bila masa sahaja tanpa bantuan kita.


No comments:

Post a Comment