Borang Permohonan Bayaran Insentif Profisiensi Bahasa Inggeris IProBI - Raihan Jalaludin's Blog

Latest

Thursday 24 December 2015

Borang Permohonan Bayaran Insentif Profisiensi Bahasa Inggeris IProBI






Sumber : https://www.britishcouncil.org.ng/exam/aptis




Guru-guru Bahasa Inggeris yang telah pun berjaya dalam ujian Post-Aptis adalah dibolehkan untuk membuat tuntutan Bayaran Instensif Profisiensi Bahasa Inggeris IProBI melalui ketua jabatan masing-masing. Tuntutan adalah berdasarkan pencapaian; guru-guru yang telah mencapai C2 layak membuat tuntutan sebanyak RM5000.00 manakala C1 layak menuntut sebanyak RM3000.00. Walau bagaimana pun, guru-guru yang mencapai C1 masih diberi peluang sekiranya dapat mencapai keputusan C2 dalam ujian kali yang berikutnya layak menuntut bayaran perbezaan sebanyak RM2000.00 bagi menggenapkan jumlah RM5000.00 tersebut. Tahniah kepada guru-guru Bahasa Inggeris yang berjaya mencapai keputusan C1 dan C2. Bagi yang belum mencapai tahap C1 dan C2, jangan berputus asa, teruskan mendidik anak-anak didik kita dengan penuh semangat dan dedikasi!

Sumber : Pekeliling Perkhidmatan Kementerian Pendidikan Malaysia : IProBI

Untuk memudahkan cikgu-cikgu mengisi borang tuntutan, saya sediakan borang dalam format MS Word, dimana cikgu-cikgu bolehlah menaip terus didalam borang yang disediakan untuk membuat tuntutan. Sila klik di link ini : Borang_IProBI_Editable

Perlu diingatkan bahawa, borang tuntutan perlu disertakan dengan salinan sijil / keputusan Ujian Aptis dan jadual waktu persendirian.

No comments:

Post a Comment