Koleksi Lagu Gamelan dan Instrumental - Raihan Jalaludin's Blog

Latest

Sunday 15 October 2017

Koleksi Lagu Gamelan dan Instrumental



Hai korang!!!

Malam ni saya nak share koleksi lagu gamelan dan instrumental... Saya dapat lagu-lagu ni dari group telegram Emcee & Pengacaraan Majlis... Kan dah hujung-hujung tahun ni, mesti korang tercari-cari lagu macam ni kan... Untuk majlis Anugerah Cemerlang terutamanya. Group ni memang aktif berkongsi macam-macam teks dan lagu yang seperti ini... Memang best!


Okay, bagi yang berminat, klik pada nama lagu untuk download...


1) Zapin Melayu - Ghal

2) Warisan Gamelan Melayu - Perang Manggong

3) Warisan Gamelan Melayu - Geliong

4) Gambuh Menyanyi

5) Ayak-ayak

6) Gendang Silat

7) Pantun Budi

8) Kunang-kunang Mabuk

9) Kenek-kenek Udang

10) Joget Si Pinang Muda

11) Selendang Mak Inang

12) Mega Mendung

13) Medley Jing Kling Nona

14) Joget Pucuk Pisang

15) Damaq

16) Canggung

17) Ayam Didik 

18) Gamelan 1

19) Gamelan 2

20) Gamelan 3

21) Gamelan 4


Okay, ni saja perkongsian saya malam ni... Jangan lupa doakan yang baik-baik untuk saya dan rakan-rakan yang berkongsi bahan dalam blog ni... Hehe... Good night, uolss!


Nota kaki: Peringatan untuk diri sendiri... Appreciate good people. They are hard to find! Baikkk! :)

36 comments:

  1. Bagusnya! Terima kasih. Tp sy xdpt download la..

    ReplyDelete
  2. cuba lagi cikgu... sepatutnya takde masalah untuk download. cuba download dari laptop atau tunggu kejap2 lagi utk download, mungkin ramai sgt download serentak... jadi jammed. huhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai yg dwnload... jem... btw terima kasih ckgu...

      Delete
  3. Tqvm..cikgu ....moga Allah sentiasa membalas budi baikmu

    ReplyDelete
  4. boleh tak add saya dalam group telegram Emcee n Pengacaraan tu ..ni No Saya 0173045080

    ReplyDelete
  5. TQ SO MUCH...SAYA NK BUAT UTK MUZIK TARI SEKOLAH SAYA.TQ

    ReplyDelete
  6. Terima kasih, cikgu. Semoga sentiasa dimurahkan rezeki olehNya.

    ReplyDelete
  7. Boleh add sya jugk tak dlm group mc tu?
    0109005788

    ReplyDelete
  8. Semoga sentiasa mendapat rahmat dan kasih Allah. Aamiin

    ReplyDelete
  9. slm cikgu. mohon add saya dlm group tu cikgu. 0138226275. syukran jazilan cikgu

    ReplyDelete
  10. Terima kasih banyak tuan tanah.
    Saya nak guna untuk channel pantun youtube saya. Terima kasih banyak. Youtube: Mat Duwe

    ReplyDelete
  11. Terima kasih banyak Puan. Saya mohon izin download ye untuk majlis graduasi pejabat.

    ReplyDelete
  12. masa kecil dulu
    pernah dengar muzik gamelan penutup hiburan minggu ini
    puan tahu muzik gamelan apa itu?

    ReplyDelete
  13. Muzik sara n hanuman ada tak..

    ReplyDelete
  14. terima kasih. moga Allah merahmati puan.

    ReplyDelete
  15. Saya minta izin dowload yer untuk back ground music Majlis Ihtifal Tadika Sikecil Al Azhar, Seksyen 16.Petaling Jaya. Semoga Allah memberkati puan.

    ReplyDelete
  16. Kak Raihan, assalamualaikum. Ingin maklum. list berikut dengan izin dimuat turun yea.

    ReplyDelete
  17. Assalam... Kak Raihan..
    Saya dh download 2 lagu lagu gamelan..

    ReplyDelete
  18. Salam, nak join juga boleh x dlm grup tu TQ

    ReplyDelete
  19. Salam.. mohon izin pakai lagu ni utk program tv boleh?

    ReplyDelete
  20. Awesome and interesting article. Great things you've always shared with us. Thanks. Just continue composing this kind of post. instrumentals

    ReplyDelete
  21. thank you so much. love it. mmg susah nak cari lagu2 ni.

    ReplyDelete
  22. Terima kasih byk2..smoga d permudahkan dlm stiap urusannya..

    ReplyDelete
  23. Terima kasih atas perkongsian. Moga dipermudahkan segala urusan kalian...

    ReplyDelete
  24. Alhamdulillah. Didoakan semoga kita semua menjadi orang yang baik seperti Puan.. Syabas!

    ReplyDelete
  25. Alhamdulillah, terima kasih sudi berkongsi. Mohon izin saya download dan share dgn rakan yg memerlukan.

    ReplyDelete